diumenge, 5 de febrer del 2012

Estrenant dorsal - Duatló de Calafell

Avui he fet la meva primera duatló. M'he llevat a les 6 del matí, he esmorzat tranquil·lament com sempre, he carregat la bici al cotxe i he sortit direcció a Calafell. La temperatura estava entre -1 i 2 graus, una mica de fred, però bé, jo corria a les 11 i suposava que hauria sortit el sol o que ja no faria tant de fred. A Coma-ruga, m'han parat els mossos, (dec fer cara de delinqüent al matí), però en mirar dins el cotxe i veure la bici, m'han deixat seguir.
He arribat a Calafell, i he aparcat a la zona de Segur de Calafell, a 2 minuts de la zona de box. Genial! Allà mateix m'he trobat amb un company del Where Is The Limit? Team, que també s'estrenava a les duatlons, i hem anat junts a deixar les bicis al box i a prendre un cafè.

La meva bici preparada!
Al box ens hem trobat amb el Ferran Buxeda, i hem estat amb ell, els seus pares i la Deborah fins que els nois han començat la seva cursa. La sortida s'ha fet en 3 grups, perquè hi havia poc espai per sortir 500 persones juntes. Hi ha hagut una mica de problema amb l'organització, i el sector de bicicleta l'han reduït a 4 voltes, però sobre la marxa. Així doncs, hi ha hagut corredors que han fet 5 voltes, altres 3, altres 4... Si volies, podies fer trampa, perquè no estava la cosa gens control·lada, però bé... en el meu cas, es tractava de ser legal i acabar la cursa.

A les 10.30 he anat al cotxe a deixar les coses i he pogut guardar les claus a la jaqueta que tenia preparada a la bici. De pas, he desenganxat les sabatilles de la bicicleta doncs, amb els nervis, no em veia capaç de posar-me-les en marxa. He anat cap a la sortida, després d'haver escalfat una mica i a les 11... ens han donat la sortida! I amb sol!

He sortit bastant forta, el primer km a un ritme de 4.46, però aquesta pujada m'ha passat una mica de factura i he hagut d'anar baixant el ritme per poder acabar dignament el primer tram. Dignament per mi vol dir, no acabar última. Psicològicament m'afecta molt això. Després dels 5km, he entrat al box i tranquil·lament m'he tret les sabatilles de córrer, m'he posat el casc, les sabatilles de bici i la jaqueta i he sortit corrent fins a la zona on podia pujar. El sol, havia marxat i el fred començava a apretar, però no n'he patit gaire, de fred. He intentat apretar amb la bici, buscant algú per enganxar-me a la roda, però no he pogut. Així que he fet tot el trajecte sola. Tot i així, he passat a dos corredors. No entenia per què no podia enganxar-me a ningú i em marxaven... Gairebé acabant la tercera volta he sentit algú que em cridava "VENGA ESPARTANA, QUE YA LO TIENES" (crec que era algú conegut) i he apretat, justament quan m'he adonat que he anat tota l'estona amb el plat mitjà. Per això no em podia enganxar a ningú. Així que he canviat al plat gran a la última volta, i he atrapat a un que el portava davant, bastant lluny, just quan ja arribava a la última transició. 

He baixat de la bici, he corregut fins al meu box i he penjat la bici. M'he sentit una mica marejada en treure'm les sabatilles i calçar-me les de córrer, i he buscat desesperadament per dins del mallot una gominola d'aquelles de gel, per a veure si m'ajudava a l'últim esforç. Em quedaven per davant 2,5km corrent. L'inici se m'ha fet dur, molt dur, gairebé al llindar d'abandonar. Però he pensat en alguns dels meus companys de team, en Pep, en Robert, que sovint es deuen trobar així i ho superen. Així que he abaixat una mica el ritme, m'he posat a mirar el mar i he acabat la cursa bastant dignament. És a dir, que no he acabat l'última!



Els temps oficials han sigut:
TOTAL: 01:19:54  TRAM 1: 22:10min     TRAM 2: 42:06min      TRAM 3: 15:38min

Els temps del meu garmin no em coincideixen amb els oficials, per la qual cosa, estic bastant descontenta amb l'aparell. Probablement, perquè no el tinc encara per la mà. 

Tot i així, REPTE ASSOLIT!!! Seguirem endavant i la propera vegada sera millor. Molt millor!





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada